2014. november 10., hétfő

Én vagyok

Úgy gondolom, hogy a következő vers nagyon sok, ha nem mindegyik művészi lélekre igaz. 
Számomra ez a vers, amelyet Rosette Rekiro írt, kifejezi a művész hozzáállását és kapcsolatát a művéhez. ( Vagy akár a szerelemhez :))



Én vagyok a kezdet, mi vak reményt adott, 

én vagyok a végzet, kétséget nem hagyok. 
Én vagyok a mosoly, mely arcodról nevet, 
én vagyok a barát, ki mosolyodért szeret. 
Én vagyok a por, mit rád fúj a szél, 
és én vagyok a szél, mi porral fedni kél. 
Én vagyok az árnyék, mi mögötted marad, 
s hogy árnyékod lehessen – én vagyok a Nap. 
Én vagyok az út, min tapos annyi láb, 
s én vagyok a vándor, ki az útban jövőt lát. 
Én vagyok a lábad, mivel földre lépsz, 
s hogy legyen mivel írnod – én vagyok a kéz. 
Én vagyok a munka, melyért kenyér jár, 
én vagyok a kenyér, melyre koldus vár. 
Én vagyok a víz, hajód én viszem, 
én vagyok a part, s sziget a vízen. 
Én vagyok az író, ki érted álmodik, 
s én vagyok az álom, mi enyhet adhat itt. 
Én vagyok a papír, lelked vésd belém, 
én vagyok a toll, kezed nyúl felém. 
Én vagyok a Testőr, ki őriz, hogyha lépsz, 
barátod vagyok és látom azt, ha félsz. 
Én vagyok a rettegés, mely foglyának nevez, 
én vagyok a szíved, mi szabaddá tesz. 
Én vagyok a sziklafok, árban menedék, 
én vagyok a víztömeg, mely sorra gátat tép. 
Én vagyok a sasmadár, ki föntről néz le rád, 
s én vagyok a hasadék, min átlép a láb. 
Én vagyok az indulat, mely célhoz vihet, 
s az én célom az, hogy célod legyek. 
Én vagyok a puskacső, halált én adok, 
és hogy láthass még egyszer – az élet én vagyok. 
Én vagyok a vad világ, mi álom-árba űz, 
álmokért égő titán, én vagyok a Tűz. 
Én vagyok hát a siker, mely érted ragyog, 
én vagyok a mindenség, békét én adok. 
Írnék még, de nem lehet, 
így voltam én és majd leszek, 
de egy biztos: mi megmarad, 
minden kincsem csak Te vagy!